سازمانیمشترکین سازمانی
+ADSL2
Fiber
LTE
آسیاتل
OWA
تماشاخونه
باشگاه مشتریان

رکوردشکنی در بازار بورس با عرضه اولیه سهام آسیاتک


 

به گزارش روابط‌عمومی مجموعه انتقال داده‌های آسیاتک؛ ۷ اردیبهشت سال جاری، ۱۵ درصد از سهام این مجموعه در بازار بورس عرضه اولیه شد و بیش از یک‌ونیم میلیون کد بورسی سهام آن را خریداری کردند.

مراسم عرضه اولیه سهام آسیاتک در بورس اوراق بهادار تهران، پیش از ظهر چهارشنبه، ۷ اردیبهشت برگزار شد. در این مراسم محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل مجموعه، اعضای هیات مدیره و مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار تهران از این عرضه اولیه رونمایی کردند.

به این ترتیب، ۳۰۰ میلیون سهم، معادل ۱۵ درصد از سهام کل شرکت (۱۲ درصد عرضه عمومی و ۳ درصد عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری) به عنوان نخستین عرضه اولیه قرن جدید، در بازار بورس عرضه و خریداری شد؛ با توجه به مشارکت ۱ میلیون و ۵۸۰  هزار و ۱۳۲ کد معاملاتی در این عرضه اولیه، رکورد «فزر» شکسته شد و از این رو می‌توان بورسی شدن آسیاتک را اتفاقی میمون برای بازار سرمایه دانست. بنا بر گزارش‌های منتشرشده، در پایان این عرضه اولیه ، هر کد بورسی توانست ۱۹۶ سهم در سقف قیمت ۶،۶۶۰ ریال را از آن خود کند.  ارزش این میزان سهام تخصیص داده شده برای هر متقاضی به ۱۳۰ هزار و ۵۶۶ تومان ‌رسید؛ درحالی‌که میزان نقدینگی طبق آگهی عرضه اولیه بورس ۲ میلیون و ۶۶۴ هزار ریال اعلام شده بود.

به گفته مدیرعامل مجموعه، آسیاتک متعهد شده است، طی ۳ ماه آینده، ۱۰ درصد دیگر از سهام این مجموعه را برای خرید در اختیار سازمان بورس و خریداران قرار دهد. شاید این خبر خوبی برای اهالی بورس و بازماندگان عرضه اولیه سهام این شرکت باشد؛ چراکه بر اساس ارزیابی‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آسیاتک برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور محسوب می‌شود و با توجه به پروژه‌های جدید و جاری خود، احتمالا در آینده نه چندان دور بتواند ارزش سرمایه خود را چند برابر کند.

گفتنی است، آسیاتک پانصد و نود و سومین شرکت بورسی در بخش «اطلاعات و ارتباطات» است که با کد صنعت «۷۳۱۰» و نماد «آسیاتک، ASIATECH » عرضه می‌شود.