شرکت انتقال دادههای آسیاتک بهمن ماه سال ۱۳۸۲ بهعنوان یکی از ارائهدهندگان خدمات IT فعالیت خود را آغاز کرد. فعالیت ۲ دههای آن همواره با توسعه دانش، پیشرفت فناورانه و توسعه سرمایه انسانی همراه بوده است و اکنون به همت بیش از ۹۰۰ نیروی متخصص در سایر حوزهها به گروه شرکتهای آسیاتک تبدیل شده است که شامل عصر دادههای آسیاتک، مجموعه دادهپردازی معتمد تیس، امین آسیا و مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون _ بهعنوان متولی تماشاخونه_ میشود.
آسیاتک با ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ADSL2+ ،LTE، مبتنی بر فیبر نوری (FTTH) و بیسیم اشتراکی به کاربران خانگی و ارائه خدمات اینترنت و انتقال داده، مرکز داده (Data Center)، تلفن ثابت موسوم به آسیاتل و پیامک به کاربران سازمانی، داعیهدار ارائه کاملترین راهکارهای ارتباطی خانگی و سازمانی در حوزه فناوری ارتباطات است.
آسیاتک از سال ۱۳۹۴ با دریافت پروانه ۱۰ ساله FCP از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد عرصه ارائه خدمات ارتباطات و انتقال داده بر بستر شبکه ارتباطات ثابت و ارائه خدمات صوتی، تصویری، متنی، دادهمحور و انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده شد. از آن پس در زمینه ارائه خدمات میزبانی سرور (Colocation)، خدمات سرور اختصاصی (Dedicated Server)، خدمات ابری (Cloud) و خدمات سرور مجازی (VPS) _ در گذشته_ به استارتآپها، سکوهای پخش آنلاین و شبکه نمایش خانگی، بانکها، موسسات مالی و کارگزاریها و سایر تولیدکنندگان محتوا و ... فعال است. مالکیت بزرگترین مرکز داده محتوایی کشور در برج میلاد و مرکز زدایی از ارائه خدمات Data Center از طریق راهاندازی مراکز داده در شهرهای دیگر چون منطقه ویژه اقتصادی پیام و ماکو ازجمله دستاوردهای آسیاتک است.
آسیاتک با دریافت پروانه UNSP در سال ۱۴۰۲ متعهد شده است ضمن ارائه خدمات با کیفیت، بیشاز یک میلیون خانوار را تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار دهد. به این ترتیب، تا کنون در ۱۲ استان و بیشاز ۱۰۰ شهر کشور بهصورت مستقل یا در مشارکت با ایرانسل در حال توسعه زیرساخت شبکه فیبر نوری و ارائه خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۴، چهار میلیون خانوار ایرانی را تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار دهد.
جهت مشاهده گزارش پایداری کلیک کنید.
آسیاتک به عنوان کاملترین ارائهدهنده راهکارهای ارتباطی در ایران، طیف جامعی از راهکارهای ارتباطی را به مشترکین خانگی و سازمانی ارائه میکند.